نوشته شده توسط : بورس باز

معاون سازمان بورس خبر داد : پذیرش سهام شرکت‌ها به عنوان وثیقه برای اخذ تضامین بانکی

معاون سازمان بورس از راه‌اندازی صندوق جسورانه خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده شرکتهایی که در تابلوی بازارهای بورس پذیرفته شوند، سهام آنها می‌تواند به عنوان وثیقه در نظام بانکی عرضه شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، امیری در نشست تخصصی تعامل شرکتهای دانش بنیان با بازار سرمایه با تاکید بر این که شکل‌گیری شرکتهای دانش بنیان از شرکتهای نوپا و متوسط آغاز می‌شود، افزود: ویژگی شرکتهای کوچک ومتوسط این است که با سرمایه‌ای اندک بازدهی زیادی دارند. از این رو ابزارهایی را برای توانمندسازی این شرکتها فراهم کرده‌ایم.

وی با بیان این که برای این منظور سه دسته امکانات برای شرکتها در نظر گرفتیم، ادامه داد: یکی از این اقدامات راه‌اندازی صندوق جسورانه است که آیین‌نامه آن تدوین شده است.

به گفته وی این صندوق همان صندوق ریسک‌پذیر است و شرکتهای متقاضی می‌توانند درخواست‌های خود را برای ایجاد این شرکتها ارائه کنند.

امیری راه‌اندازی بازارهای خاص SME مارکت را از دیگر اقدامات ذکر کرد و گفت: شرکتها علاوه بر آن که می‌توانند وارد بازار سرمایه بورس و فرابورس شوند، می‌توانند در بازار SME وارد شوند.

وی بازار SME را بازار شرکتهای کوچک و متوسط توصیف کرد و یادآور شد: برای حضور شرکتها در این بازار حداقل‌ها در نظر گرفته شده است، به گونه‌ای که این شرکتها باید خوش آتیه و دارای دورنمای مطلوبی باشند.

معاون سازمان بورس اضافه کرد: بر این اساس تعاملاتی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان صنایع کوچک صورت گرفت که با تدوین مقرراتی اقدام به ساماندهی شرکتهای کوچک و متوسط خواهد شد.

وی با بیان این که این مقررات تدوین شده است، در این باره توضیح داد: این مقررات به گونه‌ای تدوین شده که دارای قوانین آسان است تا از این طریق شرکتهای کوچک ومتوسط و همچنین دانش بنیان در بازار SME حضور یابند.

وی عرضه گزارش مالیاتی عملکردی 10 درصدی و استفاده از مزایای برندینگ در تعاملات را از مزایای حضور شرکتها در بازار SME ذکر کرد و یادآور شد: علاوه بر آن در صورتی که شرکتها بخواهند با سرمایه‌گذاران خارجی تعامل داشته باشند، باید میزان شفاف‌سازی آنها معین شود. چرا که اگر شرکتی بتواند حضور خود را در بازارهای سرمایه اثبات کند، در تعاملات بین‌المللی نیز مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

امیری با تاکید بر این که در سال گذشته موفق شدیم دستورالعمل پذیرش و معاملات شرکتهای کوچک و متوسط را در هیات مدیره سازمان بورس تهیه کنیم، اظهار کرد: این دستورالعمل ظرف یک هفته آینده به شرکت فرابورس ابلاغ خواهد شد.

به گفته وی، این دستورالعمل در زمینه شرایط شرکتهای کوچک و متوسط و دانش‌بنیان در بازار SME یا بازار شرکتهای کوچک و متوسط و دانش‌بنیان است.

معاون سازمان بورس از ارائه ابزارهایی برای تامین مالی شرکتهای کوچک و متوسط و دانش‌بنیان خبر داد و در این باره توضیح داد: بر این اساس انتشار انواع اوراق بدهی که از آن به عنوان اوراق سکوت یاد می‌شود، برای شرکتها ساماندهی شده است.

وی با بیان این‌که از این ابزار، شرکتها می‌توانند برای تامین مالی خود از طریق بازار سرمایه استفاده کنند، خاطرنشان کرد: از این ابزار هم شرکت‌های پذیرفته شده در بازارهای سرمایه و هم شرکتهایی که در این بازارها پذیرفته نشده‌اند، می‌توانند استفاده کنند.

امیری یکی از مشکلات شرکتهای کوچک، متوسط و دانش بنیان را صدور تضامین مالی نام برد و گفت: این در حالی است که اگر شرکتی در تابلوهای بورس و یا فرابورس مورد پذیرش قرار گیرد، سهام آنها قابل وثیقه گذاری در نظام بانکی خواهد بود. همچنین اگر این شرکتها بخواهند اعتبار و یا وامی دریافت کنند، سهام آنها به عنوان وثیقه قابل عرضه است.

ادامه روند صعودی در بورس تهران

شاخص کل معاملات امروز با 165 واحد افزایش به مقدار 76 هزار و 613 واحد رسید.

به گزارش بورسینس به نقل از خبرنگار ایسنا، شاخص کل تالار شیشه ای امروز پس از فراز و فرودهایی 165 واحد افزایش یافت و وارد کانال 76 هزار و 613 واحدی شد.

ارزش معاملات سومین روز از معاملات این هفته به 247 میلیارد و 847 میلیون و 900 هزار تومان بالغ شد که این مقدار ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 189 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در 83 هزار و 699 نوبت معامله بود.

نماد شرکت ایران خودرو با 50 واحد افزایش بیشترین شاخص را در افزایش شاخص کل و مپنا با 44 واحد کاهش بیشترین تاثیر را در روند منفی شاخص بورس اوراق بهادار داشت.



:: برچسب‌ها: اخبار بورس , بورس تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بورس باز

با وجود اجرا شدن برجام و لغو تحریم های بین المللی، هنوز سوئیفت برقرار نشده و بانک های خارجی تمایلی به سرمایه گذاری در کشور ایران ندارند چرا که از تهدیدها و تحریم های آمریکا واهمه دارند و بنا به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذارانی که تاکنون برای همکاری با همتایان ایرانی خود مذاکره کرده اند، نتوانسته اند همکاری خود را به طور کامل آغاز کنند و تمامی مذاکرات و جلسات آنها فعلاً به یک تفاهم نامه ختم شده و اکثر آنها منتظر حل شدن این مشکل هستند.

بازار سرمایه در حال حاضر به برخی تک سهم ها که عملکرد مناسبی داشته و یا با اخبار مثبت قابل توجهی همراه است، روی آورده و دیگر سراغ گروه ها برای لیدری خود نمی رود، چرا که گروهی همچون خودروسازی که به دلیل اخبار مثبتی که پیرامون این شرکت ها مطرح شده و با روشن شدن چشم انداز سودآوری این مجموعه های خودروسازی با رشد قیمت همراه شده بود و به نظر می رسد اکنون در فاز اصلاح رفته و اندکی از رشد ماه های قبل را تعدیل کند.

مدیر معاملات و پرتفوی سهام شرکت های سرمایه گذاری مهر آیندگان ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با وجود اجرا شدن برجام و لغو تحریم های بین المللی، هنوز سوئیفت برقرار نشده و بانک های خارجی تمایلی به سرمایه گذاری در کشور ایران ندارند چرا که از تهدیدها و تحریم های آمریکا واهمه دارند و بنا به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذارانی که تاکنون برای همکاری با همتایان ایرانی خود مذاکره کرده اند، نتوانسته اند همکاری خود را به طور کامل آغاز کنند و تمامی مذاکرات و جلسات آنها فعلاً به یک تفاهم نامه ختم شده و اکثر آنها منتظر حل شدن این مشکل هستند.

مجید بهرامی در ادامه افزود: باید تمامی مشکلاتی که در نتیجه تحریم ها ایجاد شده به طور کامل رفع شود تا رشد 5 درصدی اقتصادی پیش شده برای اقتصاد کشور در سال جاری، محقق گردد. اما به طور کل من رویکرد آینده اقتصاد و به دنبال آن بازار سرمایه را مثبت ارزیابی می کنم.

وی در خصوص چشم انداز کوتاه مدت روند بورس طی یک تا دو ماه آینده توضیح داد: در کوتاه مدت و در خرداد ماه سال جاری نمایندگان جدید مجلس روی کار خواهند آمد که می تواند بر بازار اثر مثبت داشته باشد از طرفی در گزارش های 3 ماهه اغلب شرکت ها هنوز نشانه هایی از رشد سودآوری آشکار نشود، بنابر این طی این مدت این تک سهم ها هستند که می توانند تحت تأثیر ورود جریان نقدینگی به معاملات آنها با رشد همراه شده و در کانون توجه فعالان بازار سرمایه قرار بگیرد.

بهرامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نیمه دوم سال جاری گفت: باید دید در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کدام گروه دموکرات یا جمهوری خواه، روی کار خواهد آمد و چه موضعی در مقابل ایران خواهند گرفت. بنابر این این ابهام برای سال جاری بازار سرمایه و اقتصاد کشور مطرح می باشد که در حال حاضر نمی توان نسبت به آن اظهار نظر کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با اشاره به برنامه دولت برای کاهش نرخ بهره بانکی و قیمت نفت اظهار داشت: کاهش نرخ سود بانکی تأثیر چندانی بر بازار سرمایه نخواهد داشت و آنچه که باعث رونق بورس می شود تزریق پول و سرمایه جدید به بازار بورس می باشد. از طرفی با رشد قیمت نفت کسری بودجه دولت جبران می شود و می توان با رشد بودجه پروژه های عمرانی شاهد رونق در ساخت و ساز و صنایع وابسته به این گروه که بخش زیادی از اقتصاد کشور را تشکیل می دهد، بود.

بهرامی در خاتمه گفت: با توجه به پیش بینی ها انتظار رشد قیمت نفت در نیمه دوم سال 2016 تا محدوده 40 تا 55 دلار می رود از طرفی بعد از اتمام فصل مجامع روند بازار با بهبود همراه خواهد شد و رشد اصلی و بلند مدت بازار تداوم پیدا خواهد کرد.



:: برچسب‌ها: اخبار بورس , بورس تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بورس باز

روحانی: کسی به برجام با چشم بد نگاه نکند

رییس جمهور گفت: هر آنچه امروز به عنوان بازسازی ناوگان هوایی داریم در سایه‌ی برجام است و برجام هم در سایه‌ی حماسه مردم در انتخابات 24 خرداد 92 است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم بزرگداشت پنجاه و پنجمین سالروز تاسیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه باز هم به حماسه و حضور مردم نیاز داریم اظهار کرد: نیاز داریم که ملت ایران به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب گوش فرا دهند و همه ما جمعه 7 اسفند در سراسر ایران پای صندوق‌های آراء بیاییم. و با گام دوم قدم‌های جدیدی برای سربلندی و سرفرازی ایران برداریم.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه باید از مذاکره کنندگان هسته‌ای بخصوص آقایان ظریف، عراقچی ، صالحی و بعیدی نژاد و همه آنهایی که برای برجام تلاش کردند ، تشکر کنیم گفت:‌ کسی به برجام با چشم بد نگاه نکند؛ چرا که برجام افتخار سیاسی ایران است.

وی با بیان اینکه از سال 2003 با شروع مذاکرات هسته‌ای از اهداف ما برداشتن حصر به روی صنعت هوایی کشور ما بود تصریح کرد:‌در آغاز سال 2005 آمریکا اعلام کرد که موانع دادن قطعات و امکانات فنی برای هواپیمای ایرانی را برداشتند اما این شرایط بعد از مدتی تغییر کرد. همچنین در این دوره از مذاکرات یکی از اهداف ما از روز اول مساله تعمیرات و سرویس‌های فنی صنعت هواپیمایی ایران بود که رفع شد و در برجام به طور کلی موانع برای خرید هواپیما برداشته شد.

رئیس دولت یازدهم خاطر نشان کرد:‌خوشحالم در اولین سفر اروپایی ام بعد از برجام توافق کلی برای خرید هواپیماهای نو برای مردم ما فراهم شد.

روحانی با بیان این که خوب است همه ما با اخلاق منصفانه سخن بگوییم اظهار کرد:‌رسانه‌ای نوشته بود برجام را به ثمر رساندند تا هواپیمای نو برای پولدار‌ها جهت سفر به اروپا بخرند. در حالی که آنهایی که به عمره ، عتبات عالیات و مشهد می روند نیز از هواپیما استفاده می کنند. همچنین اساتید دانشگاه، و آنهایی که می‌خواهند بیماران خود را به بیمارستان شهر و کشور دیگر برسانند نیازمند هواپیما هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه صنعت هوایی همان است که از دیرباز در قرآن با عنوان مرکب گوشمان به آن آشنا شده است، گفت: در قرآن مرکب به عنوان وسیله‌ی راحتی و وسیله‌ی جمال و زینت و فخر معرفی شده است و مسلمان باید به قرآنش متکی باشد. پس به آنهایی که این حرف ها را می‌زنند می‌گویم حداقل قرآن بخوانند و با هواپیما در نیفتند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما به همه کسانی که در کشور و ملت بزرگ ایران خدمت می‌کنند افتخار می‌کنیم گفت: ما کشوری نیستیم که فقط هواپیما بخریم و من در سفری که به پاریس داشتم به رئیس شرکت ایرباس گفتم ما بخشی از ایرباس را خواهیم ساخت و او پذیرفت که بخشی از بال و بدنه‌ی هواپیمای ایرباس توسط ایران تولید شود.

روحانی با تاکید بر اینکه برای پیشرفت و رونق اقتصاد نیازمند ناوگان هوایی تازه نفس هستیم افزود:‌ یک و نیم برابر صندلی موجود را به حول و قوه الهی در صنعت هوایی فراهم خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شرق امروز اقتصاد نوظهور و غرب اقتصاد دیروز است، تصریح کرد: ایران است که اقتصاد دیروز و فردا را با صنعت هوایی و با فضای خود متصل خواهد کرد.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه 5 اسفند نه فقط برای هما، بلکه برای ملت ایران روز مبارکی است خاطرنشان کرد:‌خدا به ما سعادت داده که همواره به اسلاممان ببالیم و به ایرانمان بنازیم.

روحانی با بیان اینکه امروز همه تصمیم گرفته ایم ایرانمان را خانه تکانی و نوسازی کنیم گفت: ناوگان هوایی کشور را بازسازی خواهیم کرد و به آن دوستانی که کم لطفی می‌کنند می‌گویم توجه این دولت به جان و آبروی مردم و امید مردم و ملت ایران است.

وی با اشاره به این که مردم در سال 92 امید را آفریدند و بار دیگر در جمعه همین هفته امید را خواهند آفرید اظهار کرد:‌ ما ایرانی مقتدر و توانمند می‌خواهیم بیش از آنچه که در سالهای گذشته شاهد بودیم و در سالهای آینده باید گواه آن باشیم.

وی با تاکید بر اینکه قدرت ایران تنها به نفت و منابع فیزیکی نیست، بلکه به همت مردم ایران و علم و دانش و توانمندی ملت آگاه و بزرگ و فهم و درک استعداد ایرانیان است تصریح کرد: به گونه‌ای با مردم سخن بگوییم که به فهم و عظمت و درک مردم توهین نکنیم.

روحانی با بیان اینکه مردم دست استعمار را از کشور قطع کردند و در 22 بهمن به مملکت استقلال دادند و از کشورشان صیانت کردند گفت : این مردم به خوبی کاندیداها را می‌شناسند و با درک و فهمشان بهترین‌ها را بر می‌گزیدنند، بنابراین نمی‌خواهد با جملاتی به دنبال بزرگ کردن استعمار گران پیر قدیمی از کار افتاده باشیم و آنها را بزرگ کنیم و ملت ایران را کوچک کنیم که این کاری اشتباه است.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه از توانمندی‌های ملت ایران جلوگاه جایگاه ژئوپلتیک این کشور است گفت:‌ایران از دیر باز وسیله‌ی اتصال جهان شرق و غرب بوده است و قبل از آنکه جاده ابریشم باشد جاده اتصال ایران بزرگ برای جهانیان به عنوان نقطه تعادل در منطقه و جهان مطرح بوده که همه این ها به خاطر جایگاه جغرافیایی و تاریخی ایران بوده است.

رئیس دولت یازدهم خاطر نشان کرد:‌ایران نه تنها مسیر رفت و آمد شرق و غرب را فراهم کرده است بلکه فرهنگی بزرگ را اول به غرب و بعد به شرق برای همه انسان‌های فرهیخته جهان ارزانی داشته است. چون هر جا اسلام از طریق ایران رفته است آن اسلام واقعی و معتدل و امت وسط بوده است.

روحانی افزود: اسلامی که از لابلای اشعارمولانا و حافظ و سعدی و فردوسی بیرون می‌آید را نمی‌توان با عده‌ای افراطی و آدم کش که امروز جهان را به خطر انداخته‌اند مقایسه کرد.

وی خاطر نشان کرد:‌ایران نه تنها نزدیکترین راه هوایی غرب به شرق است و نه تنها تهران می‌تواند بهترین هاب هوایی برای سفر منطقه‌ای باشد بلکه باید بهترین وسیله ی نقل و انتقال فرهنگ ، تمدن ، سیاست و استقلال برای ملت‌های جهان بوده و باشد.

وی با اشاره به اینکه قدرت ایران به این است که نقش خود را در اتصال به جهان بازیابد اظهار کرد:‌ هم در جاده و ریل و هم در صنعت هوایی باید به این مهم بپردازیم.

روحانی با بیان اینکه هما باید به جایگاه گذشته و حتی برتر از آن برگردد تصریح کرد:‌ دیدن هواپیمایی با آرم هما و ایران ایر در فرودگاه‌های جهان باعث افتخار ماست و باید به عنوان یک قدرت بزرگ هوایی برای حمل و نقل مسافر و بار دو مرتبه حضور پیدا کنیم که این حضور نزدیک است.

رئیس جمهور ادامه داد:‌تا کی مردم ایران توسط ایرلاین‌هایی که در دهه‌های اخیر اطراف ما بخصوص جنوب خلیج فارس حضور پیدا کرده‌اند تحقیر شوند و تا کی مردم ما به دنبال آژانس‌های هوایی باشند تا با ایرلاین‌های بیگانه به منطقه و جهان پرواز کنند. بلکه مردم ایران باید در هواپیمایی که اینجا تعمیر شده و به لحاظ فنی چک می‌شود و غذایش در ایران تهیه می‌شود و خلبان با تجربه‌ی ایرانی و مهماندار مهربان و با اخلاق ایرانی دارد سفر کنند.

روحانی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت و اخلاق در صنعت هوایی ایران گفت: وقتی سوار هواپیمای ایرانی می‌شویم باید احساس کنیم در امن‌ترین پرواز هستیم و وقتی خلبان با ما حرف می‌زند و مهماندار از ما پذیرایی می‌کند باید احساس کنیم اخلاق ایرانی ظهور یافته است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه یک بخش بازسازی صنعت هوایی ، نوسازی ناوگانهای هوایی است و موارد دیگری نیز وجود دارد گفت: برای همه ما افتخار است که صنعت هوایی موجب اقتدار کشور باشد و ما ژئوپلتیک ایران را در یک بخش احیا کردیم و بار دیگر ایران از لحاظ صنعت هوایی جهان شرق و غرب را متصل می‌سازد.

روحانی همچنین به بیان خاطره‌ای در رابطه با آخرین سفر هوایی خود قبل از انتخابات 24 خرداد 92 پرداخت و گفت:‌ در آن سفر برج مشهد به نمایندگی از طرف تمام برج‌های ایران با من صحبت کرد و گفت که پیروزی شما را در انتخابات تبریک می‌گویم و من تعجب کردم چون هنوز انتخابات نشده بود اما بعد از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج متوجه شدم گویا آنهایی که در برج هستند خیلی چیزها را آن بالا می‌بینند که ما این پایین نمی‌بینیم.



:: برچسب‌ها: اخبار هوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بورس باز

فراوانی دام و ثبات قیمت گوشت گاو/ ساماندهی قصابی‌های بی‌مجوز

» سرویس: اقتصادي - صنعت، معدن، تجارت

رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی استان تهران از فراوانی دام سنگین و ثبات قیمت آن خبر داد و گفت: با همکاری وزات صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و تعزیرات، ان‌شاءلله در سال آینده همه واحدهایی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند را ساماندهی و پروانه‌دار خواهیم کرد.

 

علی خندان روی جوان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: قیمت گوشت گوساله حدود هفت ماهی است که افزایش قیمت نداشته است و این روند تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود: با توجه به اینکه در اسفند ماه معمولا تقاضا برای برخی اقلام از جمله گوشت قرمز افزایش می یابد، هیچ مشکل یا کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت و مردم نیز نباید با این تصور که قیمت ها افزایش می‌یابد اقدام به خرید بیش از نیاز خود برای عید نوروز کنند.

 

خندان روی در عین حال بیان کرد: به دلیل وجود دام فراوان و عدم صادرات دام زنده در این بخش با کمبود مواجه نیستیم و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

 

رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی استان تهران همچنین با بیان اینکه در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت گوساله مخلوط 32 هزار تومان است، در پاسخ به این سوال که در برخی مغازه شاهد فروش گوشت به قیمت بالاتری هستیم، گفت: در برخی مغازه های بالای شهر، گوشت صاف بدون چربی و درجه یک را بعضا تا 38 هزارتومان نیز به فروش می‌رسانند چون چربی این گوشت کاملا خارج شده و گوشت صاف و درجه یک محسوب می‌شود و متقاضیان خاص خود را نیز دارد.

 

خندان‌روی همچنین عنوان کرد:‌ در صنف ما برخی افراد هستند که مغازه ای را به مدت یکسال اجاره و اقدام به فروش و عرضه گوشت می‌کنند که در نظر داریم این واحدها را نیز ساماندهی کنیم.



:: برچسب‌ها: گوشت گوساله ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بورس باز

منابع کره ای خبر دادند

گشایش مجدد شعبه سئول بانک ملت در ماه آینده

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک مقام بانکی گزارش داد بانک ملت ایران تا اوایل ماه آینده فعالیت شعبه خود در سئول را عادی سازی خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، بانک ملت شعبه کره جنوبی را در ژوئن سال 2001 گشود و این شعبه از مبادلات ارزی خارجی و تجارت دو جانبه و همچنین انتقال پول ایرانیان مقیم کره حمایت می‌کرد، اما سئول با اشاره به این ادعاها که بانک ملت از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تخطی کرده است، از سال 2010 به بعد فعالیتهای این بانک را محدود کرد.

 

این شعبه در سال 2009 درآمدی بالغ بر 32.5 میلیارد وون (26.8 میلیون دلار) داشت اما این رقم در سال 2014 که تحریمهای هسته‌ای اعمال شده بود، به حدود 760 میلیون وون رسید. چنین محدودیتهای باعث شد این بانک شمار کارمندانش را از 36 نفر در ژوئن سال 2010 به 13 نفر در حال حاضر کاهش دهد.

 

پس از اجرای توافق هسته‌ای در ماه ژانویه که لغو تحریمهای آمریکا و اتحادیه اروپا را بدنبال داشت، سئول اعلام کرد اکنون که تحریمهای اقتصادی و مالی علیه تهران برداشته شده‌اند، همکاری دوجانبه با ایران را افزایش خواهد داد.

 

کیم تائه گیل، مدیر شعبه سئول بانک ملت به یونهاپ گفت: ما برای بازسازی زیرساخت لازم به منظور از سرگیری فعالیتهای عادی تلاش کرده‌ایم.

 

به گفته این مقام بانکی، اتصال مجدد به سیستم سوئیفت که سیستم ارتباطات مالی بین بانکی جهانی و پلتفرم کلیدی برای مبادلات بین المللی است تا هفته آینده کامل خواهد شد و صدور اعتبارنامه و شرکت در مبادلات تجاری را برای این شعبه امکان پذیر خواهد کرد.

 

مدیر شعبه سئول بانک ملت همچنین اظهار کرد: مذاکراتی برای ایجاد یک سیستم پرداخت با استفاده از یورو در جریان است، زیرا به دلیل تحریمهای جداگانه دیگری که آمریکا علیه تهران وضع کرده است، نمی‌توانیم از دلار استفاده کنیم و انتظار داریم در این زمینه تا ماه آینده به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.



:: برچسب‌ها: سوئیفت , بانک ملت ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بورس باز
وزیر کار خبرداد؛

افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری

ربیعی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: شیوه افزایش پلکانی حقوق برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی گفت: بحث افزایش حقوق بازنشستگان کشوری با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی مورد مطالعه قرار گرفت و شیوه افزایش پلکانی برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری انتخاب شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این روش به منظور رفع تبعیض به کار گرفته شده است و به این ترتیب افرادی که دریافتی پایین تری دارند می توانند به یک نسبت مناسبی به دریافتی بالاتر دست پیدا کنند که این موضوع را از سال آینده از طریق سازمان بازنشستگی عملیاتی و اجرایی خواهیم کرد.

وی درباره مسکن اجتماعی گفت: از دیگر اقدامات دولت ایجاد مسکن اجتماعی است که وزارت تعاون به همراه وزارت راه این مهم را پیگیری می کنند.

وی یکی دیگر از برنامه های ششم توسعه را پیگیری سیاست های رفاهی از سوی نهادهای مدنی در کشور نظیر دهیاری ها و یا سازمان های غیردولتی ذکر کرد و گفت: طرح خوشه بندی مشاغل از مواردی است که در برنامه ششم توسعه پیگیری خواهد شد.

ربیعی ادامه داد: در این طرح مشاغل خرد و کوچک به شکل زنجیره در مناطق روستایی کشور با توجه به قابلیت های اقتصادی و اجتماعی این مناطق تنظیم می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به توزیع بسته امنیت غذایی از هفته آینده و اینکه در برنامه ششم توسعه این بسته به شکل هدفمندتر توزیع می شود، گفت: به غیر از زدودن فقر غذایی باید در جهت فقر آموزشی اقدام کنیم. هم اکنون ۹ میلیون نفر در کشور بیسواد مطلق هستند.



:: برچسب‌ها: شیوه انتخاب پلکانی حقوق ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بورس باز
هشدار سیف نسبت به واسطه‌گری؛

بانک‌ها مشغول واسطه‌گری شدند/تخطی بانکداران از نرخ تعیین شده

شناسهٔ خبر: 3564597 - چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
اقتصاد > بانک و بیمه وبورس
رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک‌ها مجاز هستند تا ۴۰ درصد از منابع خود را در غیر از امور واسطه‌گری وجوه، به کار گیرند اما برخی بانک‌ها از این رقم تجاوز کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی الله سیف در نشست تخصصی «اقتصادکلان» همایش تبیین برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، از بانک ها خواست برای برقراری ارتباط مجدد با بانک های بین المللی به استانداردهای روز دنیا مجهز شوند.

وی مهمترین اهداف برنامه ششم توسعه اقتصادی در حوزه سیاست های پولی و ارزی را «تحقق تورم تک رقمی و پایدار»، «فاصله منطقی نرخ سود و تورم»، «عدم وجود تکالیف دولتی برای منابع نظام بانکی»، «تخصیص منابع بانکی به رشد و تولید» و «نرخ متعادل و یکسان ارز در اقتصاد» اعلام کرد.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه هدف بانک مرکزی ثابت نگه داشتن نرخ ارز نیست، گفت: نرخ ارز باید با واقعیت های اقتصادی تطبیق پیدا کند.

رئیس شورای پول و اعتبار با اشاره به محدودیت های موجود برای فعالیت بانک ها در امور غیر از واسطه گری وجوه افزود: بانک های کشور ما مجازند تا ۴۰ درصد از منابع خود را در غیر از امور واسطه گری وجوه، به کار گیرند اما برخی بانک ها از این رقم تجاوز کردند که بانک مرکزی در تلاش است این موضوع را کنترل کند.

وی تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار را در راستای واقعی کردن نرخ سود دانست و گفت: در سال های گذشته نرخ سود سپرده های بانکی منفی و پایین تر از نرخ تورم بود و در این شرایط، سپرده گذار همواره جریمه می شد. با تایید تصمیم اخیر بانک ها در خصوص تعیین نرخ سود سپرده های بانکی توسط شورای پول و اعتبار، حداکثر نرخ سود علی‌الحساب برای سپرده های بانکی تعیین شد و بانک ها باید در پایان سال مالی، مابه التفاوت نرخ سود را محاسبه و به سپرده گذاران پرداخت کنند.

توجه توامان به کنترل تورم و رونق اقتصادی

در این نشست قائم مقام بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی در کنار کاهش تورم به موضوع رونق اقتصادی و تحرک بخش های تولیدی نیز توجه ویژه ای داشته است، گفت: تورم یکی از مهمترین چالش های اقتصاد کلان بوده، در دو سال و نیم گذشته مورد توجه قرار گرفته و خوشبختانه با سیاست های بانک مرکزی شاهد کاهش مستمر تورم هستیم به نحوی که تورم نقطه به نقطه در حال حاضر تک رقمی شده است.

اکبر کمیجانی افزود: ارتباط تنگاتنگ نظری و تجربی بین سه متغییر «تورم»، «سود بانکی» و «نرخ ارز» وجود دارد و تصور بر این است که اگر تورم را مهار کنیم ضمن کنترل نرخ سود، با یک وقفه، نرخ ارز نیز ثبات پیدا می کند و بستر یکسان سازی نرخ ارز فراهم می شود.

وی با اشاره به تداوم سیاست های انضباط گرایی مالی و پولی در جهت مهار تورم، ساماندهی نرخ سود بانکی و ثبات نرخ ارز در برنامه ششم توسعه اقتصادی گفت: بانک مرکزی مسئولیت مدیریت و هدایت گری برای ثبات نرخ ارز را بر عهده دارد، البته ثبات در نرخ ارز به معنای تثبیت نیست بلکه باید نرخ ارز با واقع بینی و بر اساس متغییرهای اقتصادی تعیین شود چرا که هدف بانک مرکزی حمایت از تولید، سرمایه گذاری، اشتغال زایی و صادرات غیرنفتی است.

کمیجانی با اشاره به اینکه ۶۲.۵ درصد از منابع بانکی برای تامین سرمایه در گردش  پروژه های نیمه تمام و ظرفیت های در حال تکمیل اختصاص یافته است، افزود: جهت گیری بانک مرکزی در خصوص تامین مالی با محوریت تامین سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی است، ضمن آنکه ۲۹۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات در ۱۰ ماهه سال جاری اعطا شده و این رقم نشان دهنده حمایت از تولید و در راستای برنامه رونق اقتصادی دولت یازدهم است.

مسئول تامین مالی در اقتصاد مشخص شود

داوود دانش جعفری نیز در این نشست یکی از مشکلات اقتصاد ایران را مشخص نبودن مسئولیت تامین مالی عنوان کرد و گفت: برای حل چالش های تامین مالی، ستاد اصلی برنامه ششم باید برای آن فکر روشنی داشته باشد.

وزیر اسبق اقتصاد با اشاره به هدف‌گذاری برنامه ششم توسعه برای رشد سالانه ۳۱.۹ درصدی سرمایه‌گذاری در بخش نفت، رشد ۱۸.۸ درصدی در بخش صنعت و معدن  ۲۰.۸ درصدی آب و برق گفت: رشد سرمایه‌گذاری در بهترین حالت در اقتصاد ایران ۱۲.۱ درصد بوده است اما در برنامه ششم باید این میزان به ۱۵.۴ درصد برسد در حالی که متوسط رشد تشکیل سرمایه ناخالص در سال‌های اخیر به ۲ درصد رسیده بنابراین برای تحقق هدف برنامه یک انقلاب مالی نیاز است.

دانش جعفری با تاکید بر اینکه دولت باید بخش خصوصی را ضمانت کند، افزود: در چند سال اخیر با بحران هایی مواجه بوده ایم. اکنون شرایط خاصی برای همه بنگاه های اقتصادی در زمینه نیاز به پول و تامین مالی ایجاد شده است و نیازمند توجه ویژه در این خصوص هستیم.

بانک محوری، مشکل اقتصاد ایران است

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در این نشست ضمن تاکید بر اصلاح نظام تامین مالی در کشور گفت: بیش از ۸۰ درصد منابع ما توسط نظام بانکی تامین می شود؛ این مشکل اقتصاد ماست و باید اقدام اساسی برای بهره گیری بیشتر از بازارهای دیگر ازجمله بورس و بیمه صورت گیرد.

دژپسند خواستار استفاده بیشتر از منابع داخلی و نهادهای عمومی غیردولتی در اقتصاد شد و خاطرنشان کرد: این نهادها باید منابع خود را به سمت سرمایه گذاری ببرند و برای رفع تنگناهای مالی تلاش کنند.

دژپسند راه اندازی بازار بدهی را یکی از راهکارهای مدیریت دارایی ها در کشور دانست و افزود: علاوه بر راه اندازی این بازار، نظام نظارت بر طرح ها، برنامه ها و پروژه ها در برنامه ششم توسعه دیده شده و ما را در اقتصاد مقاومتی یاری می کند. استفاده از ظرفیت های خالی موثر قابل احیا و برخوردار از بازار آتی، موجب تامین مالی می شود.



:: برچسب‌ها: اخبار بانک ها ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 اسفند 1394 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد