نوشته شده توسط : بورس باز

 

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار پاسخ داد:
زمان بازگشایی نمادهای بانکی/ آیا بانک ها جا پای پالایشی ها می گذارند؟!

بورس هیچ مشکلی برای بازگشایی این نمادها ندارد، بلکه موضوع بر سر رعایت الزامات بانک مرکزی و مشکلاتی است که در زمینه تهیه گزارش های حسابرسی آنها وجود دارد. بطوریکه سازمان بورس آمادگی این را دارد که در اسرع وقت نمادهای مذکور را مورد بازگشایی قرار دهد.

بیش از یک ماه از زمان توقف نماد معاملاتی بانک ها جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه و تصویب صورت های مالی آنها می گذرد، اما اکثر نمادهای این گروه به دلیل برخی ایرادات گرفته شده از سوی بانک مرکزی و سازمان حسابرسی همچنان متوقف مانده اند تا زمان توقف این نمادها روز به روز طولانی تر شود.

به گزارش بورس نیوز، این اتفاق در حالی برای گروه بانکی افتاده که علت آن آماده نبودن صورت های مالی بانک ها به دلیل الزام بانک مرکزی برای انطباق گزارش های عملکردی این گروه با استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) عنوان شده تا در سال جاری مجمع اکثر بانک ها به تنفس کشیده شود.

گرچه این الزام بانک مرکزی در حالی در آخرین روزهای قانونی ممکن برای تهیه صورت های مالی بانک ها به آنها ابلاغ شد که موجب گردید مدیران بانک های فعال در بازار سرمایه فرصت کافی جهت تهیه گزارش های مالی منطبق با استانداردهای مذکور را نداشته باشند.

نکته دیگر در رابطه با این الزام بانک مرکزی آن است که فعالان بازار نگرانند که شاید قرار است این گروه در توقف نماد به دلیل وجود بهانه های یک نهاد نظارتی و بالا دستی یعنی بانک مرکزی جا پای نمادهای پالایشی بگذارند که گاهی اوقات به دلیل دعوای این شرکت ها با پالایش و پخش فرآورده های نفتی در بازه های زمانی طولانی متوقف می شوند.

در همین ارتباط، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در رابطه با بازگشایی نمادهای بانکی جلساتی برگزار شده و پیگیری های متعددی نیز از سوی سازمان بورس صورت گرفته که در ادامه این پیگیری ها، جلساتی نیز طی این چند روز خواهیم داشت تا نسبت به توقف نمادهای معاملاتی این گروه و زمان بازگشایی آنها تصمیم گیری لازم صورت گیرد.

سعید محمدعلیزاده افزود: سازمان بورس هیچ مشکلی برای بازگشایی این نمادها ندارد، بلکه موضوع بر سر رعایت الزامات بانک مرکزی و مشکلاتی است که در زمینه تهیه گزارش های حسابرسی آنها وجود دارد. بطوریکه سازمان بورس آمادگی این را دارد که در اسرع وقت نمادهای مذکور را مورد بازگشایی قرار دهد.

وی تأکید کرد: طی این مدت که اکثر نمادهای بانکی متوقف بودند، بانک سینا موفق به برگزاری مجمع عادی سالیانه خود شد و پنج شنبه هفته جاری نیز پست بانک سهامداران خود را برای برگزاری مجمع صاحبان سهام دعوت کرده است که بایستی منتظر ماند و دید آیا این مجمع بدون مشکل برگزار خواهد شد یا خیر؟

در خاتمه، این مقام مسئول در خصوص زمان بازگشایی نمادهای بانکی تصریح کرد: یکی از پیشنهادات موجود برای چگونگی بازگشایی بانکی ها این است که نمادهای مذکور را به صورت همزمان و با ارایه یک گزارش شفاف سازی باز کنیم. در این راستا جلساتی هم در سازمان بورس و هم با حضور نماینده قانونی بانک مرکزی برگزار خواهد شد تا در این رابطه تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.


از معاونت مالی و اقتصادی شرکت سرمایه گذاری سایپا سوال شد:
سهم سود "وساپا" از معامله بلوکی "ورنا" به چه میزان است؟

با توجه به اینکه سهام دو شرکت فروشنده تجارت الکترونیک خودرو تابان و پیشگامان بازرگانی ستاره تابان هر دو به میزان 20 درصد تحت مالکیت شرکت سرمایه گذاری سایپا می باشد، از این محل به هر سهم "وساپا" سود قابل توجهی تخصیص خواهد یافت.

تیر ماه سال جاری عرضه عمده سهام شرکت سرمایه گذاری رنا از طرف دو شرکت تجارت الکترونیک خودروتابان و پیشگامان بازرگانی ستاره تابان به قیمت پایه هر سهم 5063 ریال صورت گرفت که نکته جالب توجه در این بین سهم سود شرکت سرمایه گذاری سایپا از انجام این معامله بلوکی می باشد.

در همین ارتباط معاونت مالی شرکت سرمایه گذاری سایپا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز توضیح داد: با توجه به اینکه سهام دو شرکت فروشنده تجارت الکترونیک خودرو تابان و پیشگامان بازرگانی ستاره تابان هر دو به میزان 20 درصد تحت مالکیت شرکت سرمایه گذاری سایپا می باشد، از این محل به هر سهم "وساپا" سود قابل توجهی تخصیص خواهد یافت.

حسین زینالی در ادامه افزود: از طرفی 80 درصد باقی مانده از این بلوک نیز مربوط به شرکت سرمایه گذاری کارکنان سایپا می باشد که شرکت سرمایه گذاری سایپا مالکیت 42 درصدی مجموعه مذکور را در اختیار دارد.

وی تأکید کرد: با انجام یک محاسبه سر انگشتی و ساده میزان سود "وساپا" از محل معامله بلوکی "ورنا" بسیار فراتر از تصور عموم فعالان بازار سرمایه خواهد بود و به همین منظور یک تعدیل با اهمیت که سهامداران مجموعه را شوکه خواهد کرد، در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول گفت: هر چند که ممکن است نحوه و فرآیند ارائه این تعدیل و اطلاعات آن اندکی متفاوت باشد ولیکن به عنوان سود پایان دوره در سبد سهامداران "وساپا" قرار خواهد گرفت.

زینالی در خاتمه افزود: این مسأله از دید اغلب فعالان بازار سرمایه پنهان مانده است. بازار سرمایه باید شناخت کافی از محیط پیرامون "وساپا" و کل گروه سایپا داشته باشد و نسبت به پتانسیل های قابل توجه این مجموعه آگاهی یابند، تا هم از سود بازار سرمایه بهترین استفاده را بنمایند و هم سهم های اثرگذار و با بازده بالا را مورد عنایت قرار دهند، گروه سایپا و شرکت سرمایه گذاری سایپا بر خود واجب می دانند که حقوق سهامداران خود را در بالاترین سطح رعایت کنند.


رئیس هیأت مدیره شرکت کارگزاری اطمینان سهم عنوان کرد:
دارویی ها صنعتی با پتانسیل های صعودی

چند ماهی بیشتر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشور باقی نمانده، طبعاً حاکم شدن جو سیاسی بر کشور بر بازار سرمایه نیز اثر گذار خواهد بود، چرا که حدود 8 تا 10 میلیون کد سهامداری که در بازار بورس فعال می باشد، می توانند در انتخابات نقش آفرینی داشته باشند و اثر گذار ظاهر شوند.

با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی که انتظار می رود در نیمه دوم سال جاری بر بازار سرمایه حاکم شود، به نظر می رسد شاهد ایجاد رونق نسبی همراه با شیبی ملایم در قیمت سهام حاضر در بورس باشیم، اما این وضعیت مساعد همچون چند ماه پایانی سال 94 احساسی و هیجانی نخواهد بود.

رئیس هیأت مدیره شرکت کارگزاری اطمینان سهم ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: چند ماهی بیشتر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشور باقی نمانده، طبعاً حاکم شدن جو سیاسی بر کشور بر بازار سرمایه نیز اثر گذار خواهد بود، چرا که حدود 8 تا 10 میلیون کد سهامداری که در بازار بورس فعال می باشد، می توانند در انتخابات نقش آفرینی داشته باشند و اثر گذار ظاهر شوند. بنابراین دولت نیز در نیمه دوم سال جاری ممکن است با اتخاذ تصمیماتی قبل از برگزاری انتخابات بازار سرمایه را با رونق نسبی همراه کند.

سید مهدی علوی بهبهانی در ادامه افزود: علاوه بر این مسائل سیاسی زمزمه هایی مبنی بر کاهش مجدد نرخ سود بانک ها از 15 به حدود 12 درصد متناسب با نرخ تورم 9 درصدی در پاییز سال جاری مطرح می باشد که قطعاً این امر نیز سهم خود را در جهت ایجاد رونق در بازار سرمایه خواهد داشت، اما با یک فاصله زمانی چرا که قراردادهای قبلی سپرده گذاران که با نرخ های بالا منعقد شده بود باید منقضی شوند و در این حالت به نظر می رسد شاهد تزریق نقدینگی تازه نفس و حضور بیشتر و پر رنگ تر سپرده سرمایه گذاران در بازار سرمایه باشیم.

وی تأکید کرد: بازار مسکن و بورس دو بازار موازی می باشند که به دلیل بالا بودن میزان نقد شوندگی سرمایه سرمایه گذاران ر بورس، این بازار نسبت به حوزه مسکن با جذابیت بیشتری همراه است. البته با توجه به تصمیم جدید دولت مبنی بر اعطای تسهیلات خرید مسکن از طریق کلیه بانک ها می تواند رونق نسبی در بازار مسکن نیز ایجاد کند اما بازار سرمایه برای سپرده گذاران به دلیل جذابیتی که دارد، در اولویت قرار دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با گروه هایی که پتانسیل لیدرشدن را دارند، عنوان کرد: گروه دارویی که طی چند سال گذشته با وضعیت بنیادی مناسبی همراه بوده با توجه به حمایت هایی که از این صنعت صورت می گیرد نمی تواند رشد قابل توجهی داشته باشد، البته اگر مشکل نقل و انتقال پول در بانک ها به طور کامل حل و فصل گردد و سوئیفت برقرار شود این گروه نیز می تواند وضعیت مناسبی در بازار بورس داشته باشد.

یادداشت سردبیر بورس پرس و به بهانه حضور سرزده در بازار:
آقای وزیر؛ 3 سال است که سرزده یا نزده به بورس سری نزده اید

وزیر اقتصاد دیروز سرزده به بازار شهرکرد رفت اما سهامداران و فعالان بازار مهم سرمایه طی 3 سال نتوانسته شاهد حضور وی در تالار شیشه ایی باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صبح دیروز علی طیب نیا وزیر اقتصاد سرزده به بازار امامزاده دو معصوم شهرکرد رفت و با بازاریان و کسبه دیدار کرد و با مشکلات دغدغه های آنان آشنا شد.

این رویداد که رسانه ای هم شد رفتار پسندیده ایی است که می تواند با نتایج مثبتی همراه باشد و در برهه های زمانی دیگر و نه فقط به مناسبت هفته دولت و به اشکال مختلف تکرار شود، اما سئوال اینجاست که چرا وزیر محترم طی سه سال وزارت، یک بار هم به تالار حافظ و میان سهامداران و کارگزاران نیامده تا از نزدیک با مسائل و مشکلات آنان آشنا شود و حداقل شنوای درددل های این گروه به نمایندگی از 8 میلیون سهامدار باشد؟

هر چند جناب طیب نیا مسلما" از چند و چون وضعیت ناخوشایند سال های اخیر بازار سرمایه و صنایع با خبر بوده و هر چند عمده ابهامات و حواشی بازار و شرکت ها خارج از حیطه وزارت اقتصاد و مسئولان است و هر چند در خوش بینانه ترین فرض، وزیر اقتصاد همه تلاش های خود را برای بهبود بازار کرده و هر چندهای دیگر، اما عدم حضور بالاترین مقام اقتصادی کشور در بازاری که با عمری حدود 50 ساله که قرار بوده و هست نقش مهمی را در تامین مالی بازی کند، جای سئوال دارد.

این درحالی است که وزیر اقتصاد عهده دار ریاست شورای عالی بورس هم بوده و این موضوع باعث خلاء بیشتر عدم حضور وی در میان فعالان بازار سرمایه است که با قبول همه ریسک ها و زیان ها، چراغ بازار سهام ایران را آن هم در بدترین شرایط و رکودهای طولانی نگه داشته اند. آن هم در حالی که فاصله ایی هم بین باب همایون و خیابان حافظ نیست!

با این همه انتظار می رود در یک سال باقی مانده دولت، وزیر محترم اقتصاد (که بنابر اعلام اکثریت، فردی بزرگ منش و با شخصیت و رکورددار جلب بیشترین رای نمایندگان مجلس همه ادوار است) با قبول مسئولیت و بدون نگرانی از گلایه سهامداران متضرر، سرزده یا نزده در تالار حافظ و جمع سهامداران حضور یابد تا ضمن توجه عملی به دغدغه های سرمایه گذاران و کارگزاران، ارمغان دهنده بهبود شرایط بازار باشد و این پیام را به جامعه صبور سهامداران دهد که وزیر همه آحاد مردم و در همه شرایط سخت و آسان هست و توجه دولت تدبیر و امید به بازار سرمایه همیشگی است.

بنابراین درحالی طی سال های پس از انقلاب تنها رئیس جمهور دولت سازندگی در ساختمان بورس حاضر شده و برخی وزرا و مسئولان عالی رتبه دولت های قبل مانند سخنگو و وزیر اقتصاد و... هم سری به تالار معاملات سهام زده اند که فعالان حقیقی و حقوقی بازار سرمایه مانند حضور خرداد 92 نعمت زاده (وزیر کنونی صنعت و در کسوت نماینده ویژه روحانی ) و در روزهای قبل از رای گیری در تالار حافظ، انتظار دارند مسئولان اقتصادی مخصوصا" آقای طیب نیا هم قدم رنجه کرده و بازدیدی و دیداری با جامعه سهامداران داشته باشند.

علی رضایی زاده/ سردبیر پایگاه خبری بورس پرس

سنگ آهن از 61 دلار عبور کرد و به سمت دومین پیک قیمتی رفت
سنگ آهن با قیمت ۶۱.۲ دلار به سمت تجربه دومین پیک قیمتی از ابتدای سال جاری می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، بر اساس آمار، سنگ آهن با قیمت ۶۱.۲ دلار به سمت تجربه دومین پیک قیمتی خود از ابتدای امسال می‌رود.

گرچه مدتها سنگ آهن بخاطر رکود جهانی محصولات معدنی با مشکلات مالی روبرو بود و مجموعه عواملی مانند، عوارض صادراتی، حقوق دولتی، هزینه های بالای حمل و نقل که منجر به بالا رفتن قیمت تمام شده و در نهایت رقبایی قدرتمند مانند استرالیا باعث رکود و کمبود نقدینگی در فعالان معدنی این محصول شدند، اما به نظر می‌رسد این روز ها که قیمت جهانی سنگ آهن رو به بهبود است، شرایط عمومی معادن سنگ آهن نیز بهبود پیدا کند.

کارشناسان معتقدند در شرایطی که رکود جهانی محصولات معدنی دیگر کشور ها در حال کاهش هزینه ها و کاهش قیمت تمام شده هستند،  فراهم نبودن زیر ساخت های راه و صادراتی باعث شده تا قیمت تمام شده سنگ آهن ایران بالا بماند و از مزیت های صادراتی خود خارج شود، اما به هر حال یکی از مهمترین عوامل که در ساختار قانونگذاری و زیرساخت های تولیدی سنگ آهن ایران باعث شد تا معادن و فعالین این محصول به مشکلاتی عمیق دچار شوند و تا دم ورشکستی پیش روند افت شدید قیمت و رکود جهانی محصولات معدنی متاثر از سیاست های اقتصادی چین است، اما در این روز ها قیمت این محصول معدنی دوباره در سر بالایی قرار گرفته است و برای دومین بار از ابتدای امسال پیک قیمتی خود را تجربه خواهد کرد.

در حالی کنسانتره سنگ اهن با عیار ۶۷ درصد - فوب بندرعباس امروز مرز ۶۰ دلار را رد کرده و قیمت ۶۱.۲ دلار را به ثبت رسانده است که یک بار دیگر نیز  در اوایل اردیبهشت به قیمت ۶۵.۴ دلار نیز رسیده بود که بعد از سقطی ۴ روزه مجددا سیر صعودی خود را طی کرد و قیمت فعلی را به ثبت رساند.

این افزایش قیمت نمود خود را در آمار های صادرات محصولات معدنی نیز بروز داده، به گونه این که بر اساس آمار اعلام شده، صادرات محصولات معدنی در سه ماهه نخست، یعنی مقارن با اولین بیشینه قیمتی محصولات معدنی معادل ۶۸ درصد افزایش را نسبت به زمان مشابه در سال گذشته تجربه کرد و بعد از سقوط و صعود مجدد قیمت محصولات معدنی، در ۴ ماهه اول امسال هم نسبت به زمان مشابه در سال قبل معادل ۳۰ رشد در صادرات محصولات معدنی صورت گرفت.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) فولاد، مس و سنگ آهن به ترتیب در صدر صادرات محصولات معدنی بودند که سهم سنگ آهن از این امار ۲۲۷ میلیون دلار در چهار ماهه نخست ۱۳۹۵ بوده است.

توضیح زیرمجموعه ایران خودرو درباره افت ۷۱ درصدی سود
در پی کاهش ۷۱ درصدی سود لیزینگ خودرو غدیر، این زیرمجموعه ایران خودرو و اولین افزایش سرمایه دهنده از تجدید ارزیابی دارایی ها در سال جاری توضیح داد و آماده بازگشایی نماد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی عملکرد 6 ماهه بسیار ضعیف و کاهش 71 درصدی سود لیزینگ خودرو غدیر برای سال مالی آذر 95، این زیرمجموعه ایران خودرو و اولین افزایش سرمایه دهنده از تجدید ارزیابی دارایی ها در سال جاری توضیح داد و آماده بازگشایی نماد شد.

"ولغدر" که بعد از افزایش سرمایه از 30 به 96.5 میلیارد تومان (از دو محل آورده و مطالبات بیش از 66.4 میلیارد تومانی و تجدید ارزیابی دارایی 6.4 میلیارد تومانی) ، مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام را اول شهریور تا 29 مهر تعیین کرده ، سود هر سهم را با 71 درصد کاهش نسبت به 237 ریال قبلی، 69 ریال پیش بینی کرده است.

در ارتباط با ماده ۲۴۱ قانون تجارت:
شاپور محمدی با لاریجانی دیدار کرد و بسته پیشنهادی داد

رئیس و هیات مدیره سازمان بورس دیروز با رئیس مجلس دیدار کرد و بسته پیشنهادی اصلاحیه ماده ۲۴۱ قانون تجارت را ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی اصلاحیه ماده 241 قانون تجارت و مربوط به حداکثر پاداش هیات مدیره شرکت های سهامی عام و خاص و عضویت در هیات مدیره خرداد ماه توسط مجلس ابلاغ و در برخی شرکت ها اجرایی و منجر به ابهاماتی شده که دیروز رئیس و هیات مدیره سازمان بورس با رئیس مجلس دیدار کرد و بسته پیشنهادی اصلاحیه ماده 241 قانون تجارت را ارایه کرد.

در این دیدار علی لاریجانی از حضور چهره های علمی و متخصص در راس مدیریت این سازمان ابراز خرسندی و نقش بازار سرمایه را در اقتصاد ملی با اهمیت توصیف کرد. شاپور محمدی نیز با قدردانی از حمایت های مستقیم مجلس از بازار سرمایه، تصویب قوانین مناسب مرتبط با این حوزه را اقدام موثری از سوی قوه مقننه در روند تقویت و توسعه این بازار ارزیابی کرد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم که حضور داشت، ضمن تشریح روند شکل گیری بورس ها، ساختار مند شدن بازار سرمایه و اقدامات و فعالیت های موثر سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان ناظر این حوزه را در رشد و توسعه این بازار مهم برشمرد.

در این دیدار بسته پیشنهادی سازمان بورس و اوراق بهادار در ارتباط با اصلاحیه ماده 241 قانون تجارت جهت بررسی بیشتر به رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

براساس این گزارش، نمایندگان مجلس از خرداد 93 با ارایه طرحی خواهان رسیدگی به پاداش هیات مدیره شرکت های بزرگ بورسی و گاه غیر بورسی و بانک ها بودند . شورای نگهبان هم 29 اردیبشهت سال جاری ماده 241 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت را تایید کرد تا بعد از گذشت دو سال و در آستانه مجامع شرکت ها این موضوع نهایی شود.



:: برچسب‌ها: شاپور محمدی با لاریجانی دیدار کرد , قیمت سنگ آهن از 61 دلار عبور کرد ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بورس باز

بورس پرس خبر می دهد:
"توکن" و ناهماهنگی مدیران باعث طولانی تر شدن توقف نماد یک شرکت شدند


عدم دریافت "توکن" و ناهماهنگی مدیران باعث طولانی تر شدن نماد "شمواد" شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نماد معاملاتی شرکت تولید مواداولیه الیاف مصنوعی درجریان معاملات 13 مرداد به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف و تاکنون باز نشده است.


این موضوع باعث شد تا برخی سهامداران این شرکت 14.3 میلیارد تومانی حاضر در بورس ، خواهان کسب اطلاع از دلیل طولانی شدن توقف نماد توسط بورس پرس شوند.

پیگیری های بورس پرس از مسئولان مرتبط نشان داد درحالی علت توقف نماد "شمواد" تعدیل منفی و افزایش زیان سال مالی شهریور 95 ( آخرین رقم اعلامی467 ریال زیان) است که عدم دریافت "توکن" (سخت‌افزاری برای ورود مسئولان انتشار اطلاعات در سامانه ها از جمله کدال بورس) عامل اصلی طولانی تر توقف نماد شده است.

این مسئله هم از قرار معلوم به دلیل ناهماهنگی اعضا هیات مدیره رخ داده و نامه نگاری های سازمان بورس هم فایده ایی نداشته و باعث بروز تخلف و تهیه پرونده ایی برای این شرکت شده است.

با این اوصاف سهامداران این شرکت باید در وهله اول منتظر حل موضوع "توکن" و در اصل هماهنگی مدیران و سپس ارسال اطلاعات به کدال باشند تا امکان بازگشایی نماد آن فراهم شود.

براساس این گزارش، "شمواد" از تک سهم های نوسانی سال گذشته بازار بود که طی 6 ماه و به رغم روند منفی بازار با رشد 46 درصدی قیمت هر سهم مواجه شده و از 299 به 348 تومان رسیده بود.

این شرکت سود سال مالی منتهی به 31 شهریور گذشته را ابتدا با 38.5 درصد کاهش از 275 به 169 ریال و سپس به 104 ریال رساند و اولین سود هر سهم سال مالی شهریور 95 را 101 ریال اعلام کرد اما به زیان 467 ریالی تغییر داده است.

سود بانکی امروز در شورای پول و اعتبار مطرح می شود
شورای پول و اعتبار امروز با چند دستور کار از جمله بررسی نرخ سود بانکی تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، آخرین نشست شورای پول و اعتبار دو هفته پیش برگزار شد اما موضوع نرخ سود بانکی در آن مطرح نبود.

بر اساس این گزارش،با توجه به کاهش نرخ سود بانکی در ماه‌های گذشته، بی‌نظمی بانک‌ها در اعمال مصوبه شورا و تداوم نرخ شکنی برخی بانک‌ها و موسسات در بازار پول شورای پول و اعتبار فردا تشکیل جلسه داده و درباره نرخ سود بانکی و حواشی آن به بحث و بررسی می‌پردازد.

از سوی دیگر با توجه به تک رقمی شدن نرخ تورم احتمال کاهش بیشتر نرخ سود دور از انتظار نیست.

نرخ سود  سپرده‌های بانکی در آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار به ۱۵ و نرخ سود تسهیلات به ۱۸ درصد کاهش یافت.

وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی پیش از این اعلام کرده بودند با توجه به تک رقمی شدن نرخ تورم، نرخ سود بانکی باید به این عدد نزدیک شود. بر اساس تازه‌ترین آمارهای رسمی هم اکنون فاصله نرخ تورم و سود سپرده‌های بانکی بیش از ۶ رصد است.

مرکز آمار ایران به عنوان مرجع رسمی اعلام آمارهای اقتصادی امروز نرخ تورم مردادماه را 8.7 درصد اعلام کرد.

دولت امیدوار است با کاهش نرخ سود سرمایه‌های جاخوش کرده در بانک‌ها برای کسب سود بالا، بی‌دردسر و بدون مالیات از بانک‌ها خارج و وارد فضای کسب و کار شود و اقتصاد را از زیر سایه سنگین رکود خارج کند.

بورس پرس خبر می دهد:
خریدار بلوک ۲۰ درصدی دیروز مشخص شد

خریدار بلوک ۲۰ درصدی شرکت مواد ویژه لیا که دیروز توسط سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران فروخته شده بود مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،در جریان معاملات دیروز سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران اقدام به عرضه و واگذاری بلوک ۲۰ درصد شرکت مواد ویژه لیا کرد و از ترکیب سهامداری این شرکت فرابورسی خارج شد.

این بلوک شامل 16 میلیون و 210 هزار سهم بود که توسط کارگزاری فیروزه آسیا عرضه و به قیمت 300 تومانی هر سهم و به ارزش 4.86 میلیارد تومان معامله توسط کارگزاری پارس گستر خبره وابسته بانک انصار خریداری شد.

بررسی های اولیه و تایید نشده حکایت از تصاحب این بلوک توسط یک فرد حقیقی داشت که قطعیتی بر آن نبود اما در نهایت مشخص شد این بلوک از سوی سرمایه گذاری توسعه سبز گلستان خریداری شده که پیش از این حدود 2 درصد سهام "شلیا" را در اختیار داشت.

سرمایه گذاری توسعه سبز گلستان از سال 83 در استان گلستان و با فعالیت مشاوره و آموزش سرمایه گذاری بورس تاسیس شده است.


در گفتگو با دبیر کل کانون کارگزاران مطرح شد:
کاهش نرخ بهره اعتبار کارگزاری ها پس از کاهش واقعی نرخ سود بانکی / خصومت شورای شهر با بازار سرمایه

اصلاح نرخ بهره اعتبارات اعطایی کارگزاران پس از کاهش نرخ سود بانکی، خواسته سرمایه گذارانی است که از این نوع خدمات شرکت های کارگزاری استفاده می کنند. گرچه پس از گذشت دو ماه از کاهش نرخ سود سپرده ها به 15 درصد، بهره اعتبارات کارگزاری ها همچنان بالای 20 درصد باقی مانده و حتی در برخی موارد تا 26 درصد نیز می رسد.

اصلاح نرخ بهره اعتبارات اعطایی کارگزاران پس از کاهش نرخ سود بانکی، خواسته سرمایه گذارانی است که از این نوع خدمات شرکت های کارگزاری استفاده می کنند. گرچه پس از گذشت دو ماه از کاهش نرخ سود سپرده ها به 15 درصد، بهره اعتبارات کارگزاری ها همچنان بالای 20 درصد باقی مانده و حتی در برخی موارد تا 26 درصد نیز می رسد.

دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: طبق قوانین موجود، کارگزار نمی تواند بیش از هزینه ای که بابت بهره اعتبار دریافتی به بانک ها می پردازد، از مشتریان خود بهره دریافت کند و چنانچه بهره بالاتری از مشتریان دریافت شود، غیر شرعی و خلاف مقررات است. اما این امکان وجود دارد که کارگزاری ها به مشتریان خود تخفیف دهند.

روح الله میرصانعی افزود: درست است که نرخ سود بانکی در بخش مشتریان خرد عملاً کاهش یافته؛ اما نرخ اعتباراتی که در حجم بالا توسط بانک ها پرداخت می شود، همچنان چسبندگی دارد و در عمل کاهشی را شاهد نبوده است.

به دلیل وجود همین چسبندگی در اعطای اعتبارات از سوی بانک ها، نرخ بهره های پرداختی کارگزاران نیز پس از گذشت این مدت از اصلاح نرخ سود سپرده ها هنوز تغییری نداشته و مشتریان کارگزاری ها نیز مجبور هستند اعتبار با نرخ بهره همانند قبل را دریافت کنند.

ضمن اینکه نرخ بهره اعطایی توسط برخی کارگزاری ها به دلیل آنکه از تسهیلات خاصی از بانک ها استفاده کرده اند و یا گردش حساب بالاتری در آن بانک دارند، ممکن است با دیگر کارگزاری ها متفاوت باشد، بر همین اساس شاهد تفاوت نرخ بهره اعتبارات میان کارگزاری ها هستیم.

این مقام مسئول تأکید کرد: در حال حاضر هنوز توان سیستم بانکی در اعتبار دهی با نرخ های پایین تر بهره در عمل ملموس نشده و شاید اصلی ترین دلیل اینکه نرخ بهره اعتبارات کارگزاری ها همچنان همانند گذشته محاسبه می شود، به دلیل عدم کاهش نرخ سود بانکی در واقعیت است.

وی با بیان اینکه دریافت اعتبار کارگزاری ها از بانک ها بلند مدت نبوده و عموماً در بازه های یک ماهه و حتی کمتر دریافت می شود، در خصوص مذاکره با شبکه بانکی برای تعدیل نرخ سود این اعتبارات گفت: در کانون کارگروهی تشکیل شده که جهت تعدیل نرخ بهره ها جلساتی را با بانک ها داشته است تا متناسب با اصلاح نرخ سود سپرده ها در جهت کاهش، بهره اعتبارات اعطایی آنها نیز کاهش یابد.

ادامه پیگیری ها برای حذف مالیات بر ارزش افزوده

میرصانعی در خصوص مباحث معافیت مالیاتی کارگزاری ها و مشکلاتی که در رابطه با احتساب مالیات بر ارزش افزوده برای برخی خدمات موجود در بازار سرمایه گریبان گیر صنعت کارگزاری شده، گفت: خوشبختانه با بخشنامه اخیر سازمان امور مالیاتی بخشی از خدماتی که پیش از این مشمول مالیات بر ارزش افزوده شده بود، از شمولیت این دستور العمل ها خارج و معاف از مالیات مذکور شد. البته کانون همچنان پیگیر برخی دیگر از فرآیندهای موجود در بازار سرمایه است تا بتوان برای آنها نیز از معافیت های مالیاتی استفاده کرد؛ مواردی همچون مالیات بر ارزش افزوده اعتبارات اعطایی کارگزاران و هزینه حق دسترسی پرداختی کارگزاری ها به بورس ها.

سه پیشنهاد کانون برای سازمان بورس

دبیر کانون کارگزاران از ارایه سه پیشنهاد به تیم مدیریتی جدید سازمان بورس خبر داد و گفت: با حضور تیم جدید در رأس سازمان بورس مواردی در قالب پیشنهادات کانون کارگزاران پیرامون برطرف شدن محدودیت های موجود در بازار سرمایه ارایه شده است. اولین پیشنهاد در خصوص برداشتن حجم مبنا در معاملات بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از تجربه موفق عدم وجود این متغیر در بازار فرابورس است. دومین مورد نیز به افزایش یک درصدی دامنه نوسان قیمت سهام به صورت هر شش ماه یکبار در بازار بورس و فرابورس تا رسیدن به استانداردهای جهانی است. مورد آخر اصلاح مقررات مرتبط با دستورالعمل رفع گره معاملاتی است تا از این پس در بازار شاهد تشکیل صف خرید و یا فروش سهام نباشیم. بطوریکه چنانچه سهمی با پدیده صف مواجه شد، فردای آن روز با مشمولیت دستورالعمل رفع گره معاملاتی و باز شدن دامنه نوسان قیمت به اندازه دو برابر دامنه مجاز عادی، سهم به تعادل لازم دست یابد.

وی افزود: طبق جلسات متعددی که در این زمینه با مدیران سازمان بورس داشته ایم، نظرات تیم جدید در راستای تحقق این پیشنهادات است. چرا که افرادی در رأس مدیریت قرار گرفته اند که تحصیلکرده بوده و با دانش روز و آشنا به مکانیزم های بازار سرمایه هستند. بر این اساس نظر تیم مدیریتی حاضر بر این امر استوار است که در شرایط کنونی زیر ساختارهای بازار با محدودیت های زیادی مواجه است که باید رفع گردد؛ اما اینکه در عمل چه تصمیمی و در چه زمانی گرفته شود، معلوم نیست.

بازار سرمایه هدف خصومت شورای شهر


دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در خصوص مشکلات مرتبط با اخذ عوارض کسب و پیشه شهرداری از کارگزاری ها و پیگیری های به عمل آمده بابت لغو آن گفت: تاکنون مذاکرات کانون با شورای شهر هیچ نتیجه ای نداشته و شورای شهر به صورت غیر منصفانه این عوارض را برای شرکت های کارگزاری در نظر گرفته و در حال تعمیم آن به سایر شرکت ها و نهادهای فعال در بازار سرمایه از جمله شرکت های تأمین سرمایه، مشاور سرمایه گذاری و سبد گردانی ها است. به عبارتی به نظر می رسد شورای شهر ناعادلانه بازار سرمایه را هدف قرار داده و برای آنها عوارضی 50 برابر سایر اصناف در نظر گرفته که این رفتار نشان دهنده خصومت این شورا با اهالی بازار سرمایه و بورس است.

میرصانعی با تأکید بر پیگیری ها و مساعدت های وزارت اقتصاد برای حل این مشکل اظهار داشت: وزیر اقتصاد طی نامه هایی از وزیر کشور و معاون اول رییس جمهوری درخواست حل این مشکل را داشته و قرار بر این است که از معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری بابت این موضوع استعلام گرفته شود و حصول نتیجه دلخواه نیز همکاری های وزارت کشور را می طلبد. چرا که این عوارض به منزله اجحاف در حق بازار سرمایه و فعالان آن است و اگر در مقابل آن از این نهادها صیانت نشود، بزودی عوارض مذکور گریبان گیر سایر مجموعه ها از جمله شرکت های تأمین سرمایه، سبد گردانی ها و مشاوره های سرمایه گذاری نیز خواهد شد.



:: برچسب‌ها: نرخ بهره اعتبارات اعطایی کارگزاران , پیشنهادات کانون کارگزاران , عوارض کسب و پیشه شهرداری از کارگزاری ها ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بورس باز
در بررسی بازدهی صندوق های سرمایه گذاری مشترک طی یک ماه اخیر به دست آمد:

بازدهی مثبت رهاورد اغلب صندوق ها

از میان بیش از 80 صندوق سرمایه گذاری مشترک تنها چهار صندوق از کسب بازدهی مثبت بی نصیب ماندند و بازدهی منفی کمتر از دو درصدی را محقق ساختند.

 

صندوق های سرمایه گذاری مشترک از جمله نهادهای مالی هستند که می توان گفت از روند معاملات یک ماه اخیر بازار سرمایه منتفع شدند و در این مدت عایدی مناسبی را به سرمایه گذاران خود اعطا کردند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، از میان بیش از 80 صندوق سرمایه گذاری مشترک تنها چهار صندوق از کسب بازدهی مثبت بی نصیب ماندند و بازدهی منفی کمتر از دو درصدی را محقق ساختند. بر این اساس مابقی صندوق ها بازدهی مثبت بدست آوردند که بیشترین میزان بازدهی مثبت 10 درصد محاسبه می شود و توسط صندوق بانک مسکن به ثبت رسیده است. عمر صندوق مذکور 2358 روز و دارایی نقد آن کمتر از یک درصد می باشد.

صندوق دماسنج با عمر فعالیت 1043 روز و دارایی نقد اندک دومین صندوقی است که بیشترین بازدهی مثبت یعنی 9 درصدی را بدست آورده است و با عملکرد قابل قبول خود طی یک ماه اخیر موجب افزایش سرمایه سرمایه گذاران این صندوق شده است. رتبه سوم پر بازده ترین صندوق نیز به صبای هدف اعطا می شود. این صندوق نوپا در حالی بازدهی 8.4 درصدی را به ثبت رسانده که بیش از 99 درصد از دارایی های آن در بانک سپرده گذاری شده است.

صندوق امین آوید نیز با سابقه سه ساله و دارایی نقد هفت درصدی به همین میزان بازدهی مثبت محقق می سازد و در ردیف چهارم جدول پر بازده ترین صندوق جای می گیرد.

بازدهی مثبت رهاورد اغلب صندوق ها

 

علاوه براین، شش صندوق بازدهی مثبت بین شش تا هفت درصدی را محقق ساختند که از جمله آن می توان به یکم دانا، توسعه ملی، اندیشمندان، ایساتیس، افتخار حافظ و سبحان اشاره کرد.

در کنار آن هشت صندوق همچون مبین سرمایه، بانک اقتصاد نوین، حافظ، گنجینه مهر، خاورمیانه، بانک تجارت، ذوب آهن بازدهی مثبت بین پنج تا شش درصدی را به ثبت رساندند و مابقی صندوق ها به کسب بازدهی مثبت کمتر از پنج درصدی اکتفا کردند.

در مقابل اما، چهار صندوق با تحقق بازدهی منفی موجب کاهش سرمایه سرمایه گذاران خود شدند که بیشترین بازدهی منفی 1.62 درصدی محاسبه می شود و توسط یک صندوق با سابقه فعالیت چهار ساله رقم خورده است.

 

مدیرعامل شرکت اعلام کرد:
اقداماتی که ذوب آهن برای حل مشکلات انجام داده / یک انتظار برای رفع موانع

مدیرعامل ذوب آهن با اعلام فهرستی از اقدامات برای حل مشکلات این شرکت ،گفت: تنها اقدامات این شرکت کافی نیست بلکه انتظار داریم با عرضه محصولات بی کیفیت مقابله شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد صادقی درجریان بازدید رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از خط تولید ذوب آهن گفت: برای حل مشکلات شرکت اقدامات گسترده ای در داخل برنامه ریزی و اجرا شده است که برخی از آنها شامل کاهش قیمت تمام شده ، تولید ریل و تیرآهن بال پهن ، اجرای‌ پروژه بیم بلنک در ریخته گری برای تولید تیرآهن با سایزهای بسیار بالاتر از محصولات کنونی ،‌ تولید محصولات آلیاژی ، استفاده از گندله برای افزایش راندمان کوره و ... است.

وی افزود : با این حال برای حل مشکلات ذوب آهن ، تنها اقدامات این شرکت کافی نیست بلکه در بیرون از این سازمان نیز انتظار داریم با عرضه محصولات بی کیفیت مقابله شود تا صنایعی مانند ذوب آهن که بر کیفیت محصولات تاکید دارند متضرر نشوند.

براساس این گزارش، نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران نیز شرکت ذوب آهن را یکی از پیشکسوتان صنایع کشور و یک صنعت مادر توصیف کرد و گفت:پروژه تولید ریل ملی ذوب آهن که امکان تولید تیرآهن بال پهن هم در آن وجود دارد نشان دهنده روند روبه رشد و پیشرفت تکنولوژیک این شرکت است.

وی افزود: ذوب آهن برای تولید ریل، تمام لوازم کنترل کیفی را خریداری و نصب کرده و عیوب نیز شناسایی شده است. راه آهن به عنوان مشتری اصلی این ریل باید در مورد کیفیت ریل ذوب آهن تفاهم کند.

فردا در بورس انرژی انجام می شود:
عرضه اولیه اوراق ۳۰۰ میلیارد تومانی بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان

عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان یعنی ستاره نفت خلیج فارس فردا به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان در بورس انرژی انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پروژه مهم هلدینگ تاپیکو یعنی احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و پالایشگاه تولیدکننده بنزین ایران به دلایلی چون تحریم، کمبود نقدینگی و اجرای ضعیف و نامناسب با تاخیر در راه اندازی مواجه شده و قرار است در صورت تامین به موقع منابع مالی، مرحله اول این پالایشگاه تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد و طی آن 12 میلیون لیتر به تولید بنزین کشور افزوده و ایران به صادر کننده بنزین تبدیل شود.

براساس این گزارش، در این میان فردا سه شنبه دوم شهریور عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد بنزین اکتان 90 این پالایشگاه در بورس انرژی و با نماد ستاره 961 انجام می شود.

در این رویداد یک میلیون و 400 هزار و 592 قرارداد به قیمت پایه 214 هزار و 195 تومان در تابلوی سلف موازی استاندارد بازار مشتقه بورس انرژی ایران عرضه می‌ شود.

ارزش این تامین مالی 300 میلیارد تومانی بوده و هدف از آن تامین مالی بخشی از طرح های پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس است.

در آخرین روزهای مهلت اعلام شد:
اولین درآمد سال آینده "ورنا" و ۱۲ شرکت و مقایسه با قبل


در آخرین روزهای مهلت انتشار اولین درآمد هر سال مالی ۳۱ شهریور سال آینده ، ۱۳ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله سرمایه گذاری رنا و پتروشیمی پردیس این متغیر مهم را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در آخرین روزهای مهلت انتشار اولین درآمد هر سال مالی 31 شهریور سال آینده ، 13 شرکت بورسی و فرابورسی از جمله سرمایه گذاری رنا و پتروشیمی پردیس این متغیر مهم را اعلام کردند که چکیده آن به همراه مقایسه با سال مالی 31 شهریور 95 به شرح زیر، توسط کارگزاری آبان مورد بررسی قرار گرفت.


سرمایه گذاری رنا: 300 ریال سود / 6 درصد کاهش

پتروشیمی پردیس: 1,010 ریال سود / 23 درصد کاهش

سرمایه گذاری مسکن زاینده رود: 153 ریال سود / 15 درصد افزایش

عمران و توسعه فارس: 300 ریال سود /7 درصد افزایش

سرمایه گذاری مسکن الوند: 304 ریال سود / 19 درصد افزایش

جوشکاب یزد: 262 ریال سود / 8 درصد کاهش

نوسازی و ساختمان تهران: 250 ریال زیان / 220 درصد تعدیل منفی

حمل و نقل ریلی پارسیان: 2,688 ریال سود/ 10 درصد افزایش

سرمایه گذاری مسکن پردیس : 587 ریال سود / 9 درصد افزایش

ایران ارقام : 281 ریال سود / 8درصد کاهش

نیروکلر : 220 ریال سود/ 8 درصد کاهش

سیمان شرق: 126 ریال زیان / 50درصد کاهش زیان

سرمایه گذاری مسکن شمالغرب: 115ریال سود / 14درصد کاهش


مستطیل شیشه ای تالار
جنگ برای هیچ / بورس چشم به راه 3000 میلیارد


در معاملات روز جاری همچون روزهای گذشته شاهد روندی تعادلی اغلب سهام شرکت ها بودیم که البته این روند به سمت نزول میل بیشتری داشت و تنها سهام دارای صف خرید سهام شرکت های کوچک تازه عرضه شده به بازار سرمایه بود.

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 95.05.31 شاخص بازار اول ( تالار اصلی ) با 95 واحد افزایش به رقم 55180 واحد رسید. همین وضعیت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعی) شاهد هستیم بطوریکه شاخص تالار فرعی در این روز با ثبت 182 واحد افزایش عدد 167603 واحد را تجربه کرد. شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) بورس نیز در روز جاری با 42 واحد افزایش به رقم 27817 واحد رسید.

همچنین در این روز "وغدیر" با 48 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وامید" با 16 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 5 واحدافزایش به رقم 805 واحد رسید.

گفتنی است ارزش کل معاملات در بازار بورس به رقم 2481 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1447 میلیارد ریال رسید.

شاخص بورس در معاملات روز جاری توانست با رشد 117 واحدی مواجه شود و این مهم امکان پذیر نبود مگر با مدد بلوک های معامله شده در نمادهای فملی، وصندوق، همراه و فارس البته نماد "وغدیر" نیز جزء معاملات مشکوک به بلوک بود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در معاملات روز جاری همچون روزهای گذشته شاهد روندی تعادلی اغلب سهام شرکت ها بودیم که البته این روند به سمت نزول میل بیشتری داشت و تنها سهام دارای صف خرید سهام شرکت های کوچک تازه عرضه شده به بازار سرمایه بود.

امروز در گروه خودرویی بورس شاهد روندی متعادل بودیم بطوریکه اکثر نمادهای فعال این گروه لحظاتی را در نوسانات منفی و لحظاتی را در نوسانات مثبت سپری کردند اما امروز شرایط دو نماد " رنا" و "خزامیا" بهتر از بقیه بود که البته دلیل آن نیز وجود شایعاتی در خصوص تعدیل سود با اهمیت رنا برای سال مالی جاری و نیز اعلام برخی قراردادهای زامیاد می باشد، در گروه قطعه سازی نیز این روزها "خاهن" یکه تازه گروه می باشد و علاوه بر رشد قیمت حجم معاملات قابل توجهی را نیز تجربه می کند.

ایران خودرو و سایپا هم که فعلاً در حالت خنثی بوده و هیچ روند قابل ذکری را ندارند.

در گروه پالایشی نیز امروز باز هم "شتران" با رشد قیمتی و حجم معاملات قابل قبول مواجه شد برخی از اهالی تالار علت این موضوع را تغییر بازار این نماد از فرابورس به بورس می دانند اما بنظر نمی رسد این دلیل منطقی برای این اقبال باشد. مابقی نمادها نیز امروز در ابتدای معاملات را مثبت هیجانی و انتهای معاملات را آرام و متعادل به سرانجام رساندند.

اما در گروه فلزات اساسی و معدنی ها آرامش بعد از طوفان مصنوعی چند هفته اخیر قابل مشاهده است، ظاهراًً در این گروه نه خبری بوده و نه خبری هست فقط یک جو هیجانی بود که دلیل های متفاوتی هم می توان برای آن آورد. جالب است که سهام گل گهر بعد از گذشت یازده روز از برگزاری مجمع فوق العاده هنوز با توقف نماد مواجه است و مشخص نیست این همه تعلل در بازگشایی نماد مذکور برای چیست. کلاً اتفاقات گروه فلزی و معدنی را می توان جنگ بر سر هیچ نامگذاری کرد.

از سویی دیگر بانک های بزرگ و عنوان دار بورس نیز مدت زمان زیادی است که غایب بزرگ تابلوی معاملات می باشند، معلوم نیست چرا بعد از تغییرات ایجاد شده در سازمان بورس هر نماد بزرگی که می رود دیگر برنمی گردد. بانک های ملت، صادرات، تجارت جزء نمادهایی هستند که برای مجمع رفتند و بازنگشتند.

در پایان باید گفت که این حال و روز بزرگان و مورد وثوق های بورس بود دگر چه رسد به مابقی گروه ها البته هنوز اهالی تالار چشم بر راه رسیدن آن 3 هزار میلیارد ناجی هستند، اشتباه نگیرید منظور آن 3 هزاری که رفت نیست بلکه این سه هزاری است که شاید بیاید.



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 شهريور 1395 | نظرات ()