توقف سهم مبهم "آکنتور" / آخرین مهلت داد و ستد سهام حق تقدم داروسازی اکسیر
نوشته شده توسط : بورس باز

درپایان معاملات امروز سه شنبه 19 مرداد در بازار بورس رخ می دهد:
توقف سهم گران و مبهم از نظر بورس برای افزایش سرمایه بدون مجوز + یک حق تقدم

در پایان معاملات امروز نماد سهم گران و مبهم از نظر سازمان بورس برای افزایش سرمایه بدون مجوز قانونی بسته می شود. همچنین آخرین مهلت داد و ستد یک حق تقدم است.


به گزارش بورسینس به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، شرکت کنتورسازی ایران که دو مجمع سالانه و فوق العاده 31 تیر را لغو کرده ، در نظر دارد صبح پنج شنبه 21 مرداد اقدام به برگزاری این دو مجمع کند اما تا به امروز مجوزی برای افزایش سرمایه 125 درصدی مد نظر نگرفته است.

با این حال بنابر اعلام بورس اوراق بهادار، نماد این شرکت که سهام آن از 1200 به 8100 تومان 18 فروردین و سپس ریزش کرده و دیروز به 4482 تومان رسیده ، در پایان معاملات بسته می شود و باید دید با توجه به عدم صدور مجوز سازمان بورس ، تکلیف افزایش سرمایه با چه تصمیمی روبرو خواهد شد؟

براساس این گزارش، سازمان بورس که بعد از رشد 433 درصدی سود "آکنتور" (از 2829 به 15080 ریال) در دی سال گذشته، ابهاماتی را مطرح و شروط بازگشایی نماد این شرکت خبرساز را اعلام کرده بود، یکشنبه 17 مرداد نیز برای دومین مرتبه درباره این شرکت و ابهامات آن نکاتی را مطرح و اعلام کرد این شرکت تا کنون 4 اطلاعات درخواستی سازمان بورس را ارایه نکرده است.

علاوه براین امروز آخرین مهلت داد و ستد سهام حق تقدم داروسازی اکسیر است که 10 خرداد اقدام به افزایش سرمایه 150 درصدی  از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی 15 میلیارد تومانی و سود انباشته 10 میلیارد تومانی کرده و 40 میلیارد تومانی شده است.


نام و دفتر مرکزی یک کارگزاری وابسته به موسسه اعتباری تغییر کرد

نام کارگزاری عمران فارس تغییر و به کارگزاری ملل تغییر کرد. دفتر مرکزی این کارگزاری وابسته به موسسه اعتباری ملل نیز تغییر کرد.


به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جدیدترین تحولات مربوط به صنعت کارگزاری بورس ایران نشان می دهد در پی تغییر نام سال گذشته موسسه اعتباری عسکریه به ملل ، نام کارگزاری عمران فارس نیز به کارگزاری ملل تغییر کرد.

این شرکت کارگزاری که از سال 85 با ریاست هیات مدیره هادی بیدختی ( معاون اسبق نظارت بر ناشران سازمان بورس قدیم و مشاور رئیس سازمان) تاسیس شده ، سال گذشته به کنسرسیومی از چند فعال حرفه ایی بازار سرمایه به همراه موسسه ملل واگذار شد. در پی این تغییر مالکیت ، علی متولی هم با تصمیم هیات مدیره به عنوان مدیرعامل جدید کارگزاری معرفی شده است.

از سودی دیگر دفتر مرکزی این کارگزاری که پیش از این در منطقه ظفر بود به خیابان قائم مقام فراهانی نیش خیابان چهارم منتقل شده است.

به گفته متولی راه اندازی تالارهای اختصاصی در تهران و شهرستان ها از جمله مشهد، اخذ مجوز فعالیت در بورس های کالا و انرژی، تاسیس سبدهای بزرگ سرمایه گذاری و صندوق های متنوع و متعدد، جذب سرمایه گذار خارجی و فراهم کردن زمینه های لازم برای تبدیل شدن به یک هلدینگ بزرگ مالی از جمله برنامه های مدنظر هیات مدیره کارگزاری ملل است.

خداحافظی زنگنه با ۲۰ مدیر ارشد بازنشسته نفت + فهرست

وزیر نفت در نامه‌های جداگانه‌ای برای حدود ۲۰ نفر از مدیران بازنشسته صنعت نفت ضمن تشکر اعلام کرده به دلیل شمول قانون جدید بازنشستگی وزارت نفت نمی‌تواند به همکاری با آنها ادامه بدهد.


به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، بر اساس قانون جدید عدم به کاری گیری بازنشستگان در سمت‌های مدیریتی دستگاه‌های دولتی که به تازگی به تایید شورای نگهبان رسیده است، دستگاه‌های دولتی اجازه به کار‌گیری بازنشستگان را در اغلب پست‌های مدیریتی از جمله در هیئت مدیره شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی و امثال آنها نمی‌دهد.

قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز به تازگی به دستگاه‌های دولتی هشدار داده است که سازمان متبوع وی بر عملکرد آنها نظارت می‌کند و در مهلت قانونی باید به خدمت بازنشستگان در سمت‌های مدیریتی به جز پست‌های اندکی که استثنا شده‌اند پایان داده شود.

بر این اساس با توجه به اینکه اوایل مرداد ماه آخرین مهلت اجرای این قانون تعیین شده است، بیژن زنگنه وزیر نفت در نامه‌های جداگانه‌ای برای 17 نفر از مدیران بازنشسته صنعت نفت ضمن تشکر از آنها، به آنها اعلام کرده است که به دلیل شمول قانون جدید بازنشستگی وزارت نفت نمی‌تواند به همکاری با آنها ادامه بدهد.

در فهرست مدیرانی که با آنها خداحافظی شده است، نام بعضی از مدیران ارشد فعلی شرکت ملی نفت و همچنین بعضی مدیران ارشد سابق وزارت نفت که در حال حاضر سمت‌هایی در هیئت مدیره بعضی شرکت‌های نفتی زیر مجموعه وزارت نفت دارند دیده می‌شود.

از جمله مدیرانی که بر اساس قانون و طبق نامه‌نگاری وزیر نفت دیگر نمی توانند در سمت خود فعالیت کنند می‌توان به عبدالمحمد دلپریش مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت، محمدتقی امانپور مشاور وزیر نفت،  شهاب‌الدین متاجی مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، احمدرضا اسدی مدیر مالی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، عزیزالله رمضانی مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز، محمد اکبری مدیر کل دفتر وزارتی وزیر نفت، عضدی‌فر رئیس کمیته معاملات پالایش و پخش و جعفر مدنی زادگان مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت اشاره کرد.

در این فهرست همچنین نام بعضی مشاوران و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت از جمله منصور معظمی، وکیلی راد، محمد اکبری ، قادر محمدی، محمد سوری، وحید دستجردی، نوروزی زاده و امین‌فر دیده می‌شود.

برای افزایش سرمایه مرحله دوم و۶۰۰ میلیارد تومانی رخ داد:
خدافظی موقت "کگل" بعد از رشد ۳۰ درصدی در ۱۲ روز

نماد معاملاتی گل گهر بعد از رشد ۳۰ درصدی قیمت در ۱۲ روز ، بسته شد تا افزایش سرمایه مرحله دوم و ۶۰۰ میلیارد تومانی عملی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سهام شرکت های معدنی مخصوصا" دوقلوی سنگ آهنی گل گهر و چادرملو طی هفته های اخیر به دلیل افزایش قیمت جهانی و برخی امیدواری ها به بهبود شرایط، با اقبال نسبی فعالان بازار روبرو شده بودند .

در این میان سهم کگل بعد از دریافت مجوز افزایش سرمایه 25 درصدی بیشتر مورد توجه قرار گرفته بود. به طوری که طی 12 روز کاری گذشته، قیمت سهام آن از 172 تومان 29 تیر به 223 تومان دیروز رسید و حدود 30 درصد بازدهی داد.

براساس این گزارش، با این شرایط امروز آخرین روز داد و ستد سهام "کگل" قبل از افزایش سرمایه بود و نماد آن بسته شد تا هیات مدیره شرکت چهارشنبه 20 مرداد با برگزاری جلسه ایی ، اقدام به افزایش سرمایه از 2.4 به 3 هزار میلیارد تومان کند.

این افزایش سرمایه 600 میلیارد تومانی از دو محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران 492 میلیارد تومانی و سود انباشته 108 میلیارد تومانی اعمال خواهد شد.


مدیر عامل شرکت سیمان فارس و خوزستان عنوان کرد:
اقدامات جدید دولت و افزایش امیدواری ها برای رونق صنعت سیمان

تکلیف بدهی های ارزی شرکت های سیمانی در قالب تبصره یک ماده 20 قانون رفع موانع تولید روشن شده است و از این جهت صنعت سیمان متأثر از تک نرخی شدن ارز نخواهد بود، اما در رابطه با آینده طبیعی است که با توجه به اینکه صنعت هیچ وابستگی به مواد اولیه خارجی ندارد و تنها تجهیزات مورد نیاز آنها را تحت تأثیر قرار می دهد، این قضیه اثر قابل توجهی بر عملیات و درآمد شرکت های سیمانی نداشته باشد.

چند وقتی است که جدی شدن تصمیم تیم اقتصادی دولت در جهت تک نرخی کردن ارز باعث شده تا فعالان بازار سرمایه در پی بررسی تأثیر این موضوع بر صنایع مختلف باشند که یکی از این صنایع با بدهی های ارزی فراوانی روبروست صنعت سیمان می باشد.

در همین ارتباط مدیرعامل شرکت سیمان فارس و خوزستان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: تکلیف بدهی های ارزی شرکت های سیمانی در قالب تبصره یک ماده 20 قانون رفع موانع تولید روشن شده است و از این جهت صنعت سیمان متأثر از تک نرخی شدن ارز نخواهد بود، اما در رابطه با آینده طبیعی است که با توجه به اینکه صنعت هیچ وابستگی به مواد اولیه خارجی ندارد و تنها تجهیزات مورد نیاز آنها را تحت تأثیر قرار می دهد، این قضیه اثر قابل توجهی بر عملیات و درآمد شرکت های سیمانی نداشته باشد.

مرتضی لطفی در ادامه افزود: تک نرخی شدن به اعتقاد بنده به نفع تولید داخلی و قطع به یقین در جهت حمایت آن می باشد و امیدوارم هر چه زودتر این موضوع محقق گردد، چرا که ارز چند نرخی رانت ایجاد می کند و این رانت مانع از رونق تولید می شود.

وی گفت: باید در نظر داشت که تمام تسهیلات ارزی که در دهه 80 شرکت های سیمانی دریافت کرده اند، بر اساس یک فرمول با نرخ ارز در روز گشایش یا قیمت 1226 تومان تسویه خواهد شد.

لطفی تأکید کرد: در حال حاضر اکثر واحدهای صنعتی تفاهم نامه هایی در این خصوص با بانک ها نجام داده اند که مهلت این تفاهم نامه ها که تا پایان شهریور ماه سال جاری بود، با موافقت آقای جهانگیری تا تاریخ 15 اسفند ماه سال 95 تمدید شد، بنابراین بر اساس این مصوبه بانک ها و استفاده کنندگان از تسهیلات فرصت انجام هماهنگی های لازم در این خصوص را در اختیار دارند.

لطفی با اشاره به تصمیمات دولت و انجمن صنفی سیمان در خصوص تغییرات نرخ فروش محصولات سیمانی عنوان کرد: خوشبختانه در تعاملاتی که با معاون اول رئیس جمهور و انجمن داشتند رسماً اعلام شده است که فعلاً تغییری در نرخ محصولات سیمانی لحاظ نخواهد شد و این نرخ باید بر اساس عرضه و تقاضا موجود در بازار مشخص گردد با توجه به تعامل و هم افزایی که در صنعت سیمان انجام شده امیدوارم شرکت ها تا پایان شهریور ماه سال جاری به قیمت مصوب سال 93 دست پیدا کنند و دیگر خبری از ارائه تخفیف در قیمت فروش محصولاتشان نباشد.

این مقام مسئول در خاتمه تصریح کرد: به طور کل امیدوارم بعد از حل شدن این موضوع و کنترل نسبی قیمت محصولات سیمانی وضعیت شرکت های حاضر در این گروه با بهبود همراه شود، چرا که طی چند وقت گذشته بسته حمایتی صنعت شامل در نظر گرفتن 5 میلیون تن ظرفیت مصرفی برای وزارت مسکن، گشایش خط اعتباری برای صادرات محصولات سیمان و استمهال یکساله بدهی ها در نظر گرفته شده که قطعاً موجب افزایش توان نقدین گی شرکت ها خواهد شد. هر چند که عملکرد 3 ماهه نخست سال جاری سیمانی ها مناسب نبود اما با توجه به ایجاد شرایط مذکور برای صنعت سال 95 وضعیت گروه با بهود و رونق نسبی نسبت به سال 94 همراه خواهد شد.


مدیرمعاملات اقتصادی و برنامه ریزی شرکت عمران و توسعه شاهد عنوان کرد:
علت اقبال سهامداران به "ثعمرا" / ارزش ویژه پروژه های شرکت محرک رشد قیمتی سهام آن

شرکت عمران و توسعه شاهد در منطقه ویژه اقتصادی ارس املاکی در اختیار دارد که حدود 50 هکتار بوده که کاربر آن به کاربری مطلوب و مورد نظر مجموعه تغییر یافته است، اما به دلیل وضعیت خاص منطقه با مشکلاتی مواجه است که در این زمینه نیز مذاکرات زیادی در حال انجام می باشد و منتظر تعیین تکلیف و اعلام رای دادگاه است.

سهام شرکت عمران و توسعه شاهد از ابتدای هفته جاری همراه با اقبال سهامداران فعالان بازار سرمایه با صف خریدو رشد قیمتی مواجه شده است. به همین دلیل به سراغ مدیران این مجموعه این مجموعه رفتیم تا علت این هیجان در خرید سهام "ثعمرا" را جویا شویم و از برنامه ها و پروژه های این مجموعه مطلع گردیم.

مدیر مطالعات اقتصادی و برنامه ریزی شرکت عمران و توسعه شاهد در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز در رابطه با علت این صف خرید و رشد قیمتی توضیح داد: بعد از اجرای برنامه افزایش سرمایه شرکت چند اقدام مهم در "ثعمرا" در حال انجام است که به نظر می رسد این موضوع باعث ایجاد جوی مثبت در روند قیمتی سهام این مجموعه شده است.

ناصر ذاکری در ادامه افزود: یکی از پروژه های مهم و با ارزش "ثعمرا" برنامه شرکت، برای دارایی متعلق شرکت پاداد واقع در شهر اهواز می باشد که مجموعه عمران و توسعه شاهد مالکیت 100 درصدی این مجموعه را به عهده دارد. این دارایی شامل اراضی وسیعی می باشد که با مشکلات حقوقی زیادی روبرو بوده است، اما در حال حاضر با توجه به مذاکراتی که انجام شده برای این 17.5 هکتار زمین، انجام مطالعاتی در جهت بهره برداری این دارایی با ارزش را در دستور کار قرار داده ایم و تا به این لحظه حکم تخلیه و این اراضی را دریافت کرده و همچنان در حال پیگیری هستیم.

وی در خصوص ارزش این پروژه گفت: این اراضی از ارزش قابل توجهی برخوردار است و با توجه به حداقل ارزش 30 میلیاد تومانی برای مجموعه، اثر ویژه و محسوسی بر قیمت سهام "ثعمرا" در بازار سرمایه خواهد داشت.

این مقام مسئول در ادامه در رابطه با پروژه دیگری که "ثعمرا" در حال پیگیری فرآیند تغییر کاربری آن است، توضیح داد: شرکت عمران و توسعه شاهد در منطقه ویژه اقتصادی ارس املاکی در اختیار دارد که حدود 50 هکتار بوده که کاربر آن به کاربری مطلوب و مورد نظر مجموعه تغییر یافته است، اما به دلیل وضعیت خاص منطقه با مشکلاتی مواجه است که در این زمینه نیز مذاکرات زیادی در حال انجام می باشد و منتظر تعیین تکلیف و اعلام رای دادگاه است. این پروژه نیز برای "ثعمرا" در صورت آزاد شدن یک دارایی بسیار ارزشمند می باشد و پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات و پیگیری های لازم بر روند قیمتی سهام "ثعمرا" تأثیر خواهد داشت.

ذاکری گفت: در کنار این دو برنامه، پروژه مجتمع گردشگری و تفریحی چمستان بهدشت را نیز در دستور کار قرار داده ایم. با توجه به محاسباتی که در رابطه با هزینه ساخت و تکمیل پروژه پیش بینی شده و به دلیل ملاحظاتی که مجموعه عمران و توسعه شاهد با آن مواجه است برای اجرای این پروژه با سرمایه گذر خارجی وارد مذاکره شده ایم، اما هنوز نتیجه نهایی آن مشخص نشده است.

مدیر مطالعات اقتصادی و برنامه ریزی شرکت عمران و توسعه شاهد تأکید کرد: ارزش حدودی پروژه مجتمع گردشگری و تفریحی چمستان آنقدر زیاد است که ارزش روز سهام "ثعمرا" را پوشش می دهد.

وی افزود: از میان دیگر پروژه های "ثعمرا" پروژه مجتمع تجاری اداری برج البرز که سهامدار درصدی آن هستیم نیز به زودی به بهره بردای می رسد، همچنین پروژه مجتمع تجاری اداری امین واقع در شهر مشهد نیز در حال حاضر تکمیل شده است و اقدامات لازم جهت واگذاری واحدها به متقاضیان در حال پیگیری می باشد.

ذاکری در خاتمه خاطرنشان کرد: ارزش واقعی سهام "ثعمرا" بیشتر از رقم فعلی روی تابلوی معاملات می باشد، چرا که با توجه به ارزش پروژه های مذکور NPV محاسبه شده رقم بسیار مناسبی خواهد بود و به نظر می رسد سهام شرکت عمران و توسعه شاهد جهت رشد قیمتی یک محرک قوی خواهد داشت، اما سرمایه گذاران اندکی صبوری کنند تا این موتور حرکتی ر وشن گردد.

 

 





:: برچسب‌ها: کارگزاری در خیابان قائم مقام فراهانی , خدمت بازنشستگان در سمت‌های مدیریتی , مخصوصا" دوقلوی سنگ آهنی گل گهر و چادرملو , جدی شدن تصمیم تیم اقتصادی دولت , تصمیمات دولت و انجمن صنفی سیمان , زمین در منطقه ویژه اقتصادی ارس ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: